Опис навчальних предметів
Урок – основна форма навчально-виховного процесу. На уроці з кожного навчального предмета (математика, українська мова та література, історія та інші) починається :
- організаційний момент;
- тема уроку;
- мета уроку;
- вивчення навчального матеріалу;
- закріплення та узагальнення;
Обладнання (інвентар необхідний для занять), портрети, таблиці, лінійки, підручник, зошит
Метою шкільного вивчення кожного навчального предмету є :
підвищення загальної освідченості громадянина України. Отже:
Українська мова:
Вивчає звуки і букви, слово, речення, текст. Навчає читати і писати, працювати з дитячою книжкою, будувати зв`язні писемні висловлювання. Розвиває усі види мовленнєвої діяльності (слухання- розуміння, говоріння, читання і письмо). Розвиває орфоепічні, лексичні, граматичні, правописні, стилістичні уміння.
Українська література:
- досягнення належного рівня сформованості вміння читати й усвідомлювати прочитане;
- сприяти всебічному розвитку, духовному збагаченню, активному становленню й самореалізації особистості в сучасному світі.
Літературне читання:
Вивчає дитячу літературу різної тематики і жанрів; вчить читати, сприймати, розуміти, аналізувати й інтерпретувати літературні тексти різних видів. Розвиває мовлення учнів, вміння формувати власні висловлювання за змістом прочитаного.
Геогра́фія — наука, що вивчає географічну оболонку Землі (епігеосферу), її просторову природну і соціально-економічну різноманітність, а також зв'язки між природним середовищем і діяльністю людини.
Біоло́гія — система наук, що вивчає життя в усіх його проявах й на всіх рівнях організації живого, про живу природу, про істот, що заселяють Землю чи вже вимерли, їхні функції, розвиток особин і родів, спадковість, мінливість, взаємини, систематику, поширення на Землі; про зв'язки істот та їхні зв'язки з неживою природою. Біологія встановлює загальні закономірності, властиві життю в усіх його проявах.
Еконо́міка — комплекс суспільних наукових дисциплін про господарство, а саме — про організацію та управління матеріальним виробництвом, ефективне використання ресурсів, розподіл, обмін, збут і споживання товарів та послуг.
Екологія — наука про взаємодії живих організмів і їх спільнот між собою і з навколишнім середовищем.
Природознавство:
Вивчає основні закономірності у природі, об’єкти і явища природи, їх взаємозв’язки та залежності у системі «нежива природа – жива природа», «природа – людина»; норми морального, етичного, естетичного ставлення до природи; знайомить з традиціями шанобливого ставлення українського народу до природи.
Я у світі:
Вивчає природу, суспільство, інших людей і самих себе, як особистості. Навчає моделям поведінки в сім`ї, колективі, суспільстві. Вчить спілкуванню, комунікативній діяльності, толерантній поведінці, співпереживанню, самостійному прийняттю рішень в різних життєвих ситуаціях.
Інформа́тика — наукова дисципліна, що вивчає методи та процеси створення, перетворення, зберігання, передачі інформації та використання її в різних галузях людської діяльності.
Трудове́ навча́ння — предмет технічного та профільного напряму, який становить основу предметного наповнення освітньої галузі «Технологія». Головна мета трудового навчання — формування технологічно грамотної особистості, підготовленої до життя і активної трудової діяльності в умовах сучасного високотехнологічного, інформаційного суспільства.
Захист Вітчизни — навчальний предмет, мета якого — підготовка учнів до строкової військової служби, та загальний розвиток майбутніх вояків у напрямку підняття рівня дисциплінованості, патріотизму, відданості батьківщині, та інших рис, потрібних для виконання військового обов'язку.
Правознавство — комплексна суспільна наука, система знань про об'єктивні закономірності (необхідності) і випадковості виникнення, розвитку і функціонування права і держави в їхній структурній єдності, їхнє місце і роль у суспільному житті.
Матема́тика — наука, яка первісно виникла як один з напрямків пошуку істини (у грецькій філософії) у сфері просторових відношень (землеміряння — геометрії) і обчислень (арифметики), для практичних потреб людини рахувати, обчислювати, вимірювати, досліджувати форми та рух фізичних тіл. Загальноприйнятого визначення математики немає. Початково вона використовувалася для підрахунку, вимірювання, а також для вивчення форм і руху фізичних об'єктів шляхом дедуктивних розмірковувань та абстракцій.
Істо́рія — наука, яка вивчає минуле людства, покладаючись при цьому на письмові та матеріальні свідчення минулих подій.
Фі́зика — природнича наука, яка досліджує загальні властивості матерії та явищ у ній, а також виявляє загальні закони, які керують цими явищами; це наука про закономірності Природи в широкому сенсі цього слова.
Астроно́мія — наука, що включає спостереження і пояснення подій, які відбуваються за межами Землі та її атмосфери. Вона вивчає походження, розвиток, властивості об'єктів, що спостерігаються на небі (і перебувають поза межами Землі), а також процеси, пов'язані з ними.
Хі́мія — одна з наук про природу, яка вивчає молекулярно-атомні перетворення речовин, тобто, при яких молекули одних речовин руйнуються, а на їх місці утворюються молекули інших речовин з новими властивостями.
Основи здоров'я — предмет у початковій та основній школі. Відіграє найважливішу роль у системі навчання і виховання учнів, його мета — формування здоров'язбережувальної компетентності учнів.
Фізи́чна культу́ра, фізкультура — складова частина культури, пов'язана з системою фізичного виховання, організації спорту, спеціальних наукових дослідів, технічних засобів, потрібних для фізичного виховання і спорту, суспільної та особистої гігієни, раціональної організації активного відпочинку тощо.
Музичне мистецтво:
Вивчає елементи музичної мови, уміння сприймати, аналізувати і виконувати музику через засвоєння музичних понять і термінів; елементарне музикування, інсценування пісень, ритмічну й пластичну імпровізацію тощо.
Образотворче мистецтво:
Вивчає живопис, графіку, скульптуру, декоративно-ужиткове мистецтво та архітектуру. Вивчає основні жанри образотворчого мистецтва (пейзаж, портрет, натюрморт, анімалістичний), роботу графічними, живописними та іншими матеріалами й техніками.
Російська мова:
Вивчає російську культуру, російську графіку і орфографію, формує фонетико-графічні правописні уміння та навички.
Англійська мова:
Вивчає англійську культуру, графіку і орфографію, формує фонетико-графічні правописні уміння та навички.
Перелік навчальних предметів в 1-11-х класах
Шосткинської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 1
на 2016-2017 навчальний рік
(відповідно до Типових навчальних планів,
рекомендованих листом МОН України
Класи | |||||||
1-4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
Українська мова | Українська мова | Українська мова | Українська мова | Українська мова | Українська мова | Українська мова | Українська мова |
Російська мова | Українська література | Українська література | Українська література | Англійська мова | Англійська мова | Українська література | Українська література |
Іноземна мова (англійська) | Англійська мова | Англійська мова | Англійська мова | Українська література | Українська література | Англійська мова | Іноземна мова |
Математика | Французька мова | Французька мова | Французька мова | Зарубіжна література | Зарубіжна література | Зарубіжна література | Зарубіжна література |
Природознавство | Російська мова | Російська мова | Російська мова | Російська мова | Російська мова | Історія України | Історія України |
Я у світі | Зарубіжна література | Зарубіжна література | Зарубіжна література | Історія України | Історія України | Всесвітня історія | Всесвітня історія |
Мистецтво (образотворче мистецтво, музичне мистецтво) | Історія України | Історія України | Історія України | Всесвітня історія | Всесвітня історія | Громадянська освіта: правознавство | Громадянська освіта: правознавство |
Трудове навчання | Музичне мистецтво | Всесвітня історія | Всесвітня історія | Музичне мистецтво | Правознавство (практичний курс) | економіка | економіка |
Інформатика | Образотворче мистецтво | Музичне мистецтво | Музичне мистецтво | Алгебра | Художня культура | людина і світ | людина і світ |
Основи здоров’я | Математика | Образотворче мистецтво | Образотворче мистецтво | Геометрія | Алгебра | Художня культура | Художня культура |
Фізична культура | Природознавство | Математика | Алгебра | Біологія | Геометрія | Математика (алгебра, геометрія) | Математика |
Трудове навчання | Біологія | Геометрія | Географія | Біологія | Алгебра | Алгебра | |
Інформатика | Географія | Біологія | Фізика | Географія | Геометрія | Геометрія | |
Основи здоров'я | Трудове навчання | Географія | Хімія | Фізика | Біологія, екологія | Астрономія | |
Фізична культура* | Інформатика | Фізика | Трудове навчання | Хімія | Географія | Біологія | |
Основи здоров'я | Хімія | Основи здоров’я | Трудове навчання | Фізика | Екологія | ||
Фізична культура* | Трудове навчання | Фізична культура | Інформатика | Хімія | Фізика | ||
Інформатика | Основи здоров'я | Інформатика | Хімія | ||||
Основи здоров’я | Фізична культура | Технології | Інформатика | ||||
Фізична культура | Фізична культура | Технології | |||||
Захист Вітчизни | Фізична культура | ||||||
Захист Вітчизни |
Коментарi